dinsdag 19 april 2011

Afspraken op papier

Digitaal denken en doen is nog niet bij iedereen op dezelfde manier ingeburgerd en verschilt ook nog eens per branche, zo lijkt het. Daar werd ik vorige week mee geconfronteerd bij zoiets eenvoudigs als een datum voor een afspraak.




Mijn 'accountmanager' bij mijn inboedel- en opstalverzekering, wilde graag een afspraak maken om ons nieuwe huis verzekeringstechnisch te bezichtigen. We hadden elkaar een maand geleden telefonisch gesproken en hij zou nog aan me doorgeven welke van de beschikbare data het zou worden.

Vorige week belde hij me op mijn oude adres dat hij voor de deur stond bij mijn nieuwe adres, voor die afspraak. Ik wist van niets en dacht dat ik het vergeten was om het in mijn (digitale) agenda te vermelden. Gelukkig is het oude en nieuwe adres (met een béétje doorfietsen) 5 minuten van elkaar verwijderd, dus de afspraak kon gewoon doorgaan.

Bij het afscheid zei hij me dat het bezoek de week ervoor toch echt per brief was gemeld (waarin stond dat de daarin voorgestelde datum zonder tegenbericht door zou gaan). Ik schoot in de lach en zei hem dat ik papieren post van zijn bedrijf nooit meteen las, aangezien het in veruit de meeste gevallen reclame was en een polisverlenging wel een weekje konden wachten. En dat hij me beter kon mailen of twitteren oid, als hij zeker wilde weten dat ik het gelezen had. Hij was wat gepikeerd en begreep niet dat ik zo slordig omging met zoiets 'echts' als papier. Want in zijn wereld geldt het pas echt als het op papier staat.

Plaatjes
http://a1.mzstatic.com/us/r1000/026/Purple/66/6d/11/mzl.vsjcfrgz.480x480-75.jpg

2 opmerkingen:

Luud de Brouwer zei

Tja... Dat moeten ze toch echt gaan veranderen want wij moeten hier onze kinderen bijna dwingen om hun post te openen. Voor een pasje willen ze de moeite nog wel doen, maar de rest blijft soms wekenlang ongeopend liggen.
Een brief is antiek.

Chido Houbraken zei

En het zou me niet verbazen als ze alles zelf gewoon digitaal nakijken. Die brieven zitten natuurlijk gewoon in hun accountmanagementsysteem.

Dat van die post is inderdaad erg herkenbaar...